9 hét Kenyában

9 hét Kenyában

11. nap

2011. augusztus 05. - BenKenya

11. nap

2011-08-03

 

 

                A mai nap szintén tanítottam a hatodikosokat. Matekra, és angolra. Egész délelőtt a Pre-School-ban voltunk, és dolgoztunk. Matekból törteket, azok négyzetét és gyökét vettük főleg. Angolból pedig a főnevekkel foglalkoztunk. Úgy tűnik sikerült jól elmagyaráznom mindent, amit kellett, mert egy kivétellel mindenkinek szinte hibátlan lett a házija amit óra után csináltak. Ebéd után korrepetálni szerettem volna a lányt, aki nem értette a dolgokat, de 1, elment az árvaházból mikor megbeszéltük, hogy jönnie kell 2, mikor megérkezett, kb. nem volt hajlandó válaszolni a kérdéseimre. Végül kiderült, hogy a problémája nem a hatodikos anyaggal van, hanem még a szorzótáblát sem tudja. Gondoltam, akkor kezdjük onnan, így legalább lépésről lépésre haladva el fogunk jutni a hatodikos anyagig.

            Sikerem nem sok volt, a lány nem volt hajlandó együtt működni velem, nem csinálta amit kértem, nem szólalt meg… Picit már morcos voltam, úgyhogy úgy fejeztük be, hogy megmondtam neki: ha akar, menjen el, aztán ha segítségre lenne szüksége mert nem szeretne megbukni, akkor szóljon (merthogy bukásra áll).

            Lényegében el is ment… Philip már korábban kért segítséget matekból, úgyhogy megkerestem őt, hogy most van időm segíteni, ha szeretné. A délután többi részét vele töltöttem, 5 után végeztünk. Philip gimnazista, és problémája támadt az egyenletekkel. Subtitution és Elimination. A magyar nevüket nem tudom, hacsak nem szubtitúció és elimináció. Ez két fajta módszer arra az esetre, ha lenne két egyenleted, mindkettő tartalmazna 2 ismeretlent, és te szeretnéd megoldani. Az elimination-t nem sikerült elsőre megértetnem, de másodszorra már igen. Nagyon jó érzés volt, mikor adtam neki egy feladatot utána, hogy oldja meg, és jól megcsinálta. Fura, mert nem hittem volna, hogy így lehet örülni annak, ha valaki megérti amit magyarázol neki…

            A délután fennmaradó kis részében még segítettem a negyedikeseknél, és játszottam a belső udvaron. Azt a kidobós játékot játszottuk sokáig, amit már említettem. 150 pontot kell benne elérni, és akkor nyertél. Ezt csak tegnap tudtam meg. Legutóbb a max. 98 volt, most viszont egyhuzamban 2x150-et is elértem, majd otthagytam őket, hogy ne csak én élvezzem a játékot. Bújócskáztunk Ruth-al, azaz csak ő bújt el a lány-szobában, és amikor szólt, bemehettem megkeresni. Az utolsó bújásnál a szekrény tetejére mászott fel és betakarta magát ruhákkal, de Margaret súgott egy kicsit, és így megtaláltam. A többi lány persze jó mérges lett Maggy-re, és feltakaríttatták vele  a szobát, elpakoltatták vele a ruháikat, vizet hozattak vele… Aztán a nyakamba vettem egy kisfiút, és lovacskásat játszottunk. Persze a siker nagy volt, fél órán keresztül csináltam ezt, mert mindenki kérte, hogy: őt is, őt is!

            A vacsora káposzta volt ugalival, aztán egy banán és néhány keksz. Hillaryvel szokás szerint jót beszélgettünk. Elvileg elmegy vasárnap, aminek annyira nem örülök, de hát ez van. Vissza kell menjen Nairobiba suliba.

            Ja igen. A víz ma is úgy döntött, hogy van jobb dolga, mintsem az árvaházban levőket táplálni….

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekenyaban.blog.hu/api/trackback/id/tr483127450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laapi 2011.08.06. 15:34:09

Substitution (gondolom elgépelted és azért lett subtitution) behelyettesítést jelent, Elimination egyszerűsítést. Szerintem. De nem tanultam matekot angolul, úgyhogy passz.
süti beállítások módosítása